Podczas gdy Bitcoin staje się coraz bardziej popularny, wielu graczy na tradycyjnym rynku finansowym obraca się w kierunku kryptowalut. Na przykład japoński producent bankomatów Oki zamierza uruchomić nową linię tworząc własny bankomat Bitcoin. Umożliwiłby on zamianę kryptowalut na gotówkę lub dokonywanie depozytów pieniądzem FIAT na konto kryptowalutowe.
Zarząd Oki planuje uruchomić pierwsze maszyny w Chinach. Następnie rozszerzyć działalność do innych wschodzących krajów azjatyckich, ponieważ kryptowaluty są tam coraz bardziej popularne. Ponadto będą oferować inne dodatkowe usługi wraz z ich urządzeniami, takie jak opłacanie rachunków lub przelewy za pomocą smartfona. Zależeć to będzie od specyficznych potrzeb lokalnych i usług, które oferują banki lokalne.
Producenci ATM mogą przyjrzeć się BTC – czy to jest w ogóle możliwe?
Podczas gdy Oki jest pierwszym producentem bankomatów, który zainteresował się Bitcoinem, wydaje się oczywiste, że kryptowaluty zyskują na popularności. Przez co inni wielcy producenci bankomatów mogą również zwrócić uwagę na Bitcoina, nie mogąc ignorować możliwości zysku.
Według Eric Grill, CEO w CoinOutlet, Inc
„przybycie giganta przemysłu OKI do przestrzeni BTM potwierdza duży popyt na kryptowaluty”
Poza tym dodał dla Coinidol:
„Aby rozwinąć niszę, społeczeństwo potrzebuje łatwego dostępu do Bitcoina i innych tokenów. Uważamy, że im większa konkurencja w tej przestrzeni, tym bardziej będziemy musieli być innowacyjni i ewoluować wraz z postępami w dziedzinie Blockchain. Uważamy, że bardziej tradycyjni dostawcy bankomatów będą śledzić przykład OKI, a wszyscy obecni dostawcy usług BTM będą musieli skoncentrować się na innowacjach, aby pozostać konkurencyjni, na przykład w zeszłym miesiącu wprowadziliśmy na rynek japoński kilka BTM i obok silnego popytu na Bitcoin, zauważyliśmy popyt na 2Give. Altcoina, który zyskuje na popularności. Aby odpowiedzieć na konkretne zapotrzebowanie rynku, wprowadziliśmy go w naszych BTM, wszyscy będziemy musieli się dostosować i słuchać potrzeb rynku bardziej uważnie,pracujemy już nad możliwościami Crowdfundingu, opłacaniem rachunków lub sprzedażą bezpośrednio z BTM … Wszystko wskazuje, że przybycie konkurenta jakim jest OKI już daje pozytywne rezultaty w zakresie innowacji i szerszego spektrum usług, które może dostarczyć BTM „.
Obecnie jest kilka producentów BTM specjalizujących się w bankomatach Bitcoin. Na przykład GenesisCoin z 582 lokalizacjami, Lamassu z 216 lokalizacjami i General Bytes z 212 lokalizacjami. Jest jeszcze wielu innych i jak widać bankomaty Bitcoin są już rozpowszechnione.
Bankomat Bitcoin? Banki reagują alergicznie.
Takie giganty ATM, jak AF International, ATM Industry Association (ATMIA) i inne mają wieloletnie doświadczenie oraz możliwości finansowe i techniczne, aby przezwyciężyć małe firmy produkcyjne BTM, jeśli tylko zdecydują się wejść na rynek kryptowalut.
Jednak ta droga nie będzie dla nich wolna od wyzwań. Przede wszystkim dlatego, że to zależy od banków, czy przyjąć kryptowaluty. Producenci dostarczają swoje produkty tylko w celu zaspokojenia zapotrzebowania.
„Producenci z pewnością chcą wejść na rynek – pytanie, czy główne banki kupią i wdrożą kryptowaluty?” – mówi David V. Duccini, Dyrektor Zarządzający Strength in Numbers Foundation, amerykańskiego „Digital Trust” utworzonego w celu opracowania i legalizowania pro-społecznych kryptowalut dla dobra publicznego.
Inny eksperct, Antoun Toubia, prezes firmy United Capital Investments JSC, twierdzi, że
„Pomysł zabijania innych producentów bankomatów nie jest logiczny, bo można również powiedzieć, że iPhone może zabić samsung lub LG, itp. .. maszyna ma swoich klientów. Moim zdaniem wszyscy pozostaną w branży, ale im więcej pieniędzy inwestujesz w tym biznesie, tym większy jest twój rynek i tym więcej masz klientów. Nawet w takim przypadku nie ma dużego ryzyka, bo najważniejsza dla biznesu ATM, aby odnieść sukces jest lokalizacja, w której go zainstalujesz. „
Dodał:
„Problem z bankomatem Bitcoina polega na tym, że w wielu krajach taki biznes byłby w szarej strefie. Nielegalny i legalny w tym samym czasie. Równocześnie BTM mają wymieniać środki pieniężne na BTC i vice versa, jednak w końcu potrzebujesz banku. Banki natomiast są uczulone na Bitcoina. Większość entuzjastów Bitcoina nadal wolałaby korzystać z internetowej giełdy z większym limitem zakupów, zamiast wyjść z domu i znaleźć bankomat aby kupić za maksymalnie kilka tysięcy”
Michael Dupree, założyciel EasyBit, firmy zajmującej się bankomatami Bitcoin oraz założyciel Denver Bitcoin Center oświadczył Coinidolowi:
„Problem polega na tym, że większość tradycyjnych bankomatów nie obsługuje wprowadzania środków pieniężnych, ale raczej są wykorzystywane do dystrybucji gotówki. Natomiast przy bankomatach BTC większość naszych klientów poszukuje możliwości zakupu bitcoinów za pomocą gotówki (wpłata gotówki, wypłata BTC). „
Kryptowaluty zbliżają się do mainstreamu
William Blar, wiceprezes działu Bitcoin w Steffanini Financial Group, należącej do Vincent Steffanini, który sprzedał ponad 9500 bankomatów w latach 2001-2017 w Stanach Zjednoczonych:
„Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że kryptowaluty właśnie zbliżają się do tego, co ekonomiści nazywają odkryciem rynku, co jest punktem, w którym mainstream rozpoznaje znaczenie odkrycia, w tym przypadku technologii, która będzie miała duży wpływ na poszczególne rynki. Wraz z kryptowalutami mamy technologię, która rozszerzy wiele różnych obszarów, niezależnie od tego, czy są to instytucje finansowe, IIoT, czy nawet dystrybucja energii, jako takie musimy patrzeć na możliwości indywidualnych protokołów i na to, co zastępują lub poprawiają. Bitcoin jest najbardziej rozpowszechnioną iteracją algorytmu Blockchain, ale Blockchain, który zdominuje wszystkie pozostałe nadal jest nieznany.
Bankomaty Oki będą miały wpływ na tę scenę ze względu na istniejące możliwości produkcyjne i istniejące relacje w branży FI. Prawdziwym pytaniem jest, czy są w stanie poczekać na organy regulacyjne i utrzymać elastyczność. A kiedy regulacje powstaną utrzymać się z uszanowaniem AML, KNC i innych międzynarodowych standardów wymiany pieniędzy.
Musimy pamiętać, że podczas tworzenia struktur Google, istniały już dobrze znane wyszukiwarki (np .: Netscape, Yahoo). Jednak Google zrobiło to lepiej i są teraz potężnym graczem. W sferze kryptowalut wciąż jest wiele do nauczenia. Jeśli chodzi o główny nurt społeczeństwa, to ich interakcje z kryptowalutami będą bardziej pośrednie i jako część infrastruktury końcowej. W czasach, w których naruszenie prywatności uznaje się za „dobry marketing”, fascynujące będzie zobaczenie, jak duża część tego nowego przyszłościowego wzorca komunikacji między agencjami wpłynie na doświadczenie indywidualnych użytkowników.
Możliwe, że inni producenci bankomatów kryptowalut będą mieli problem aby utrzymać się na powierzchni. A to potwierdzi w tej branży, potrzebę bycia elastycznym w stosunku do potrzeb rynku. A poza tym w stosunku do pozostałych innowacji technologicznych w protokołach kryptowalut, takich jak Ethereum „.
Joe Richards, były dyrektor ds. Technicznych w firmie Dow Jones, obecnie handlarz bankomatów Limassu Bitcoin w Autralii w firmie Private Equity i BitRocket trader, powiedział również:
„Moim zdaniem tak – żaden z obecnych producentów nie stworzył idealnego połączenia sprzętu i usług / oprogramowania, które wspierają kryptowaluty … W szczególności rynki wokół krypto nie są skuteczne w porównaniu z multimiliardowym dziennym rynkiem FX. Więc operatorzy muszą poradzić sobie z różnorodnymi konwersjami walutowymi i opóźnieniami (prowadzącymi do wyższych rezerw kapitałowych w formie płynnego kursu walutowego). A do tego mnóstwem niezbyt wyszukanego oprogramowania do radzenia sobie z różnymi scenariuszami i sytuacjami skrajnymi, które producenci zignorowali w ich oprogramowaniu, które nie powstało na dokładne zamówienie producentów”
Źródło: Coinidol.com „ATM Manufacturers Might Turn to Bitcoin”