TikTok zaktualizował w tym tygodniu swoją politykę dotyczącą treści. Gigant mediów społecznościowych pokazał czerwoną kartkę influencerom zainteresowanym promowaniem kryptowalut. Nowe regulacje będą mieć konsekwencje nie tylko dla twórców, których treści opierają się o kryptowalutach, ale i na finansach w ogóle.
TikTok zmienia politykę odnośnie treści o kryptowalutach
Chociaż zmiana zasad obejmuje pewne wyłączenia, zbiór zakazanych treści odnosi się do „usług i produktów finansowych”. Ta kategoria obejmuje, ale z pewnością nie ogranicza się, do tematów związanych z kryptowalutami, pożyczkami i kartami kredytowwmi, platformami tradingowym forex, rynkiem monet okolicznościowych, usług inwestycyjnych i innych.
Co ciekawe, polityka reklamowa TikToka nie uległa zmianom. Obecnie pozwala firmom świadczącym usługi finansowe wyświetlanie treści reklamowych osobom w wieku powyżej 18 lat. Mimo to reklamy kryptowalut i innych zasobów cyfrowych są na platformie już zabronione.
Pomimo wszelkich realnych środków regulacyjnych, TikTok stał się bardzo popularnym narzędziem informacji finansowej dla młodych konsumentów. Finansowy kącik platformy, nazwany „FinTok” lub „StockTok”, to mieszanka spekulacji i rzeczywistych spostrzeżeń odnośnie perspektyw finansowych nie tylko młodych ludzi.
Znak czasu?
Skandale i oszustwa z wykorzystaniem kryptowalut nie są obecnie rzadkością w kanałach mediów społecznościowych, a i TikTok nie jest w tym względzie wyjątkiem. Jednym z ostatnich przykładów jest token „Save The Kids”, reklamowany nazwiskami znanych, wpływowych osób z FaZe Clan. Istnieje wiele spekulacji na temat tego, czy popularnych influencerów, którzy promowali token, spotkają konsekwencje prawne.
Jeśli chodzi o TikTok, społeczność jest zwykle znacznie młodsza, a platforma jest przeznaczona głównie dla odbiorców z pokolenia Z i młodych milenialsów.
Demografia kryptowalut jest ogólnie rzecz biorąc postrzegana jako odnosząca się w dużej mierze do młodszej publiczności, dzięki czemu TikTok stał się naturalnym medium do tworzenia i konsumpcji tego typu treści. W oświadczeniu dla FT Adviser, szef edukacji klientów w Informed Choice, Martin Bamford, stwierdził, że zmianę polityki TikToka postrzega jako „ograniczenie do bezpośrednio lub pośrednio sponsorowanych treści, które prowadzą do linku partnerskiego, na przykład do zarejestrowania się na platformie transakcyjnej i zdobycia jakiś bonusów.”
W związku z powyższym, konsekwencje ostatniej zmiany polityki TikToka mogą prawdopodobnie wpłynąć nie tylko na potencjalnych oszustów wykorzystujących tematy związane z kryptowalutami. Najprawdopodobniej wpłynie to na firmy z sektora tradycyjnych finansów, które nie będą już mogły reklamować się za pośrednictwem tiktokowych inflencerów w taki sam sposób, jak robiły to do tej pory.