TikTok w temacie krypto zbyt często wprowadza w błąd: Badania
Filmy na popularnej platformie TikTok oznaczone hashtagami związanymi z kryptowalutami — takimi jak #crypto, #cryptok i #cryptoadvice — zgromadziły łącznie ponad 6 miliardów wyświetleń.
Ponad jedna trzecia użytkowników Tik Toka publikująca filmy o kryptowalutach wprowadzała w błąd swoich odbiorców na temat Bitcoina i innych inwestycji w kryptowaluty.
Tik Tok pierwsze źródło informacji
Wielu influencerów TikTok używa hashtagu „#cryptok” podczas publikowania treści związanych z kryptowalutami. DaapGambl przeanalizował 1161 takich filmów TikTok i stwierdził, że więcej niż jeden na trzy wprowadzał w błąd. Badanie wykazało również, że tylko jedno na 10 kont lub filmów „cryptok” zawierało jakąś formę zastrzeżenia, które ostrzegało użytkowników przed ryzykiem związanym z inwestowaniem.
Na świecie wiele osób polega na TikTok jako pierwszym źródle informacji, zamiast szukać odpowiedzi w Google. Jednak ostatnie badanie przeprowadzone przez daapGamble wskazuje, że wielu influencerów dzieli się niesprawdzonymi informacjami na temat inwestycji w kryptowaluty. Często próbuje przekonać nieostrożnych widzów do inwestycji ich — lub ich rodziców — ciężko zarobionych pieniędzy w różne projekty kryptowalutowe. Często niewiarygodne i tandetne.
Stwierdzono, że 47% twórców kryptograficznych na TikTok próbuje zarabiać pieniądze, promując usługi. Tymczasem influencerzy głównego nurtu, tacy jak Kim Kardashian, Jake Paul i Soulja Boy, byli wcześniej oskarżani o promowanie kryptowalut wśród swoich milionów fanów.
SEC na tropie oszustów na Tik Tok
Komisja Papierów Wartościowych i Giełd Stanów Zjednoczonych zmusiła Kim Kardashian do zapłacenia 1,26 miliona dolarów kary za promowanie EthereumMax (EMAX). Kryptowalutowi influencerzy mają mniejszy zasięg niż ich odpowiednicy z głównego nurtu, jednak potencjalne ryzyko finansowe dla nieostrożnych inwestorów pozostaje równie wysokie.
Badanie wykazało również, że jeden na trzy wprowadzających w błąd film na TikTok napomina o Bitcoinie. Co więcej, filmy na TikToku z popularnymi hashtagami związanymi z kryptowalutami — takimi jak #crypto, #cryptok, #cryptoadvice, #cryptocurrency, #cryptotrading i #cryptoinvesting — zgromadziły łącznie ponad 6 miliardów wyświetleń.
Przeczytaj także: Twarde dane pokazują, że Warren Buffett myli się co do Bitcoina
Widzowie wciąż zbyt naiwni
Widzowie często nie dostrzegają złych intencji influencerów i ufają ich treściom wyłącznie na podstawie dużej liczby wyświetleń lub polubień. Zarówno nowym, jak i doświadczonym inwestorom zaleca się przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań nad projektami kryptograficznymi przed dokonaniem jakiejkolwiek formy inwestycji.
2 kwietnia pozew o wartości 1 miliarda dolarów został złożony przeciwko giełdzie kryptowalut Binance, dyrektorowi generalnemu Changpeng Zhao i trzem kryptowalutowym influencerom. Zarzuca się im rzekome promowanie niezarejestrowanych papierów wartościowych.
„To klasyczny przykład scentralizowanej giełdy, która promuje sprzedaż niezarejestrowanych papierów wartościowych” – czytamy w pozwie złożonym przez firmę Moscowitz Law Firm i Boies Schiller Flexner.
Jak donosi Cointelegraph, w pozew zawiera informacje, że „miliony” ludzi mogą kwalifikować się do potencjalnego odszkodowania.
Może Cię zainteresuje: