Amerykańska Komisja Handlu Kontraktami Terminowymi na Towary (CFTC) poinformowała, że osiągnęła porozumienie z upadłą firmą kryptograficzną Voyager Digital.
Komisja na stałe zabroni firmie obsługi aktywów konsumentów.
Ehrlich: „Jestem przerażony”
Rządowa agencja poinformowała również, że złożyła pozew przeciwko byłemu dyrektorowi generalnemu firmy, Stephenowi Ehrlichowi, za fałszywe twierdzenie, że konta klientów były ubezpieczone przez Federalną Korporację Ubezpieczeń Depozytów (FDIC) i były bezpieczne, w czasie gdy firmie groziło ogłoszenie upadłości.
Ehrlich, który był współtwórcą Voyagera (firma rozpoczęła działalność w 2018 roku) został oskarżony o popełnienie oszustwa w okresie od lutego do lipca 2022 roku. To właśnie wtedy Voyager obiecał swoim klientom bezpieczną przystań dla aktywów cyfrowych przechowywanych na ich platformie – ocenia się, że chodzi o środki o wartości ponad 2 miliardów dolarów.
Voyager był jedną z kilku firm kryptograficznych, które ogłosiły bankructwo w 2022 r. Inne, o których warto wspomnieć to m.in. Celsius Network i BlockFi. Ich upadek nastąpił po gwałtownym spadku cen kryptowalut w wyniku wzrostu stóp procentowych i pogorszenia warunków makroekonomicznych.
W wydanym przez siebiei oświadczeniu Ehrlich stwierdził, że jest „oburzony i głęboko przerażony” stawianymi mu zarzutami. – Utalentowany zespół zarządzający w Voyager stworzył i utrzymywał naszą platformę w pełnej zgodności z istniejącą strukturą regulacyjną. Nasz zespół konsekwentnie komunikował się i ściśle współpracował z naszymi organami regulacyjnymi – powiedział.
Co ciekawe, pozwaną w sprawie jest również żona Stephena Ehrlicha, Francine Ehrlich. Póki co nie udało sie uzyskać jej komentarza w sprawie.
Zobacz też: Hongkong: wiedza nt. przepisów kryptowalutowych wciąż nie jest powszechna
Voyager i „lekkomyślne ryzyko”
– Oświadczając, że będą traktować cyfrowe aktywa klientów w sposób bezpieczny i odpowiedzialny, za kulisami (pracownicy Voyagera – przyp. red.) podejmowali szokująco lekkomyślne ryzyko związane z aktywami swoich klientów, co doprowadziło do bankructwa Voyagera i ogromnych strat klientów – powiedział dyrektor ds. egzekwowania przepisów CFTC Ian McGinley w oświadczeniu.
Agencja poinformowała również, że łącznie Voyager był winien swoim amerykańskim klientom ponad 1,7 miliarda dolarów.
Może Cię zainteresować: