Adobe wprowadza do Photoshopa funkcję, która umożliwia użytkownikom przygotowywanie obrazów jako tokenów niewymienialnych (NFT). Będą one zawierać poświadczenia autentyczności treści, które platformy handlowe, takie jak OpenSea, będą mogły wyświetlać potencjalnym nabywcom w swoich serwisach.
Dyrektor ds. produktów Adobe, Scott Belsky, ujawnił nową opcję Photoshopa „Przygotuj jako NFT” podczas rozmowy z Nilayem Patelem z The Verge, za pośrednictwem podcastu Decoder. Narzędzie pozwoli ludziom zobaczyć atrybucję twórcy NFT, oprócz samego potwierdzenia, kto wybił token. Belsky dodał, że Adobe użyje w tym celu otwartej metody kryptograficznego podpisywania obrazu tożsamością twórcy.
Andy Parsons, dyrektor Content Authenticity Initiative w firmie Adobe, powiedział redakcji The Block, że nowa funkcja jest już dostępna w aplikacji komputerowej Photoshop jako publiczna wersja beta.
„Nasze cele związane z NFT na tym etapie są proste: jak możemy pomóc twórcom uzyskać uznanie za ich pracę i jak pomóc osobom, które już tworzą NFT, zaprezentować swoje prace, bez względu na to, gdzie je wybijają?” powiedział Parsons. „Daje to kolekcjonerom i marketplace’om cenne informacje o prawdziwym twórcy dzieła sztuki”.
Nowa opcja NFT w Photoshopie pozwoli twórcom połączyć z tokenem ich media społecznościowe i informacje o portfelu.
„Dodając swoje media społecznościowe i adresy portfela do danych uwierzytelniających treści, możesz jeszcze bardziej zapewnić konsumentów, że rzeczywiście jesteś autorem swoich treści” – napisał przedstawiciel Adobe w komunikacie prasowym.
OpenSea potwierdziła, że będzie wyświetlać nowe poświadczenia treści na swojej platformie. Pokazuje zrzut ekranu przedstawiający wygląd tych danych uwierzytelniających w poście na blogu, który zawiera link do portfela kryptograficznego powiązanego z osobą, która utworzyła określony token. Jeśli adres portfela pasuje do tego, który wybił obraz, wyświetlona zostania niebieska ikona z napisem „match” (zgodne):
Podobna funkcjonalność ma pojawić się również na innych popularnych platformach NFT, takich jak KnownOrigin, Rarible i SuperRare.
Opcja, na którą czekał rynek NFT
Adobe wprowadza tę funkcję w odpowiedzi na zapotrzebowanie na identyfikację oryginalnego twórcy treści wyświetlanej jako NFT.
„Podczas korzystania z Adobe Photoshop twórcy mogą wykorzystywać dane uwierzytelniające treści do przechwytywania zmian i informacji o tożsamości, a także dołączać prawa do atrybucji bezpośrednio do obrazu, który można wyeksportować jako NFT”.
Potencjalni nabywcy NFT mogą zweryfikować te poświadczenia za pomocą dedykowanego narzędzia z inicjatywy Content Authenticity Initiative (CAI), projektu pierwotnie uruchomionego przez Adobe, Twitter i The New York Times. Dane uwierzytelniające treści pojawią się również podczas przeglądania NFT za pośrednictwem portfolio artystów na Behance, wraz z linkami do rynku dla potencjalnych nabywców.
źródło grafiki tytułowej: alamy.com