Jack Dorsey zebrał 2,9 miliona dolarów na cele charytatywne sprzedając NFT swojego pierwszego, historycznego tweeta.
Dwutygodniowa, aukcyjna batalia między CEO Bridge Oracle, Siną Estavi, a Justinem Sunem doprowadziła do tego, że cena za tweet wzrosła ostatecznie z 500 000 USD do nieco ponad 2,9 miliona USD. Zwycięską ofertę w wysokości 1630 ETH złożył Sina Estavi.
Zwycięzca aukcji napisał na swoim profilu na Twitterze, że świat doceni w przyszłości wagę zakupionego tweeta, porównując go do Mony Lisy Leonarda da Vinci:
This is not just a tweet!
— Estavi (@sinaEstavi) March 22, 2021
I think years later people will realize the true value of this tweet, like the Mona Lisa painting https://t.co/vnA5pz3esQ
Dochód z aukcji został przekazany na cele charytatywne
10 marca Dorsey oświadczył, że dochód z aukcji zostanie natychmiast przekonwertowany na Bitcoin (BTC) i przekazany w całości GiveDirectly, organizacji pomagającej ludziom żyjącym w ubóstwie w Afryce. Po sfinalizowaniu transakcji, Dorsey napisał na Twitterze:
Sent to @GiveDirectly Africa fund 🌍Thank you, @sinaEstavi. pic.twitter.com/aEZu07auLV
— jack (@jack) March 22, 2021
Aukcja odbyła się na platformie NFT „Valuables” i została zakończona 22 marca. Platforma NFT umożliwia użytkownikom kupowanie i sprzedawanie tokenizowanych postów na Twitterze i jest obsługiwana przez Cent – firmę zajmującą się mediami społecznościowymi, działającą w oparciu o blockchain.
Na Valuables pojawiło się ostatnio wiele znanych nazwisk, które zapragnęły sprzedawać swoje tweety. Znaleźli się wśród nich, m. in., przedsiębiorca Gary Vaynerchuck, Green Bay Packers z NFL i dyrektor generalny Tesli Elon Musk.