NFT na Instagramie | Znamy coraz więcej szczegółów

Zgodnie z treścią wypowiedzi Adama Mosseriego, Instagram stał się najnowszym gigantem mediów społecznościowych, który planuje zintegrować tokeny niewymienialne (NFT) na swojej platformie.

Podczas weekendowej sesji Q&A dyrektor Instagrama potwierdził, że platforma aktywnie bada przestrzeń NFT i sposoby, dzięki którym tokeny niewymienialne mogą stać się bardziej dostępne dla jej coraz większej bazy użytkowników.

Jedną z nowych funkcjonalności miałoby być oznaczanie postów na Instagramie, które oferują NFT jako „przedmioty kolekcjonerskie”. Mosseri zaznaczył, że nie jest to jeszcze oficjalny komunikat w tej sprawie. Tak czy inaczej wszystko wskazuje na to, że w tej kwestii dzieje się naprawdę sporo:

„Nie jest to jeszcze oficjalne ogłoszenie, aczkolwiek aktywnie badamy NFT i sposoby, w jakie uczynić je bardziej dostępnymi dla szerszej grupy odbiorców.”

Szef Instagrama dodał, że celem potencjalnej integracji NFT z platformą jest chęć wsparcia twórców treści:

„Myślę, że jest to interesujący obszar, który możemy eksplorować, a także sposób, aby – miejmy nadzieję – wesprzeć twórców treści.”

NFT na Instagramie to temat znany nie od dzisiaj

Historia zainteresowania Instagrama tematem NFT sięga maja bieżącego roku. Artysta cyfrowy Sean Williams uchylił wówczas rąbka tajemnicy ujawniając, że platforma pracuje nad własnym ekosystemem NFT. Czynnikiem potwierdzającym plotki miały być wtedy próby kontaktu Instagrama z wybranymi artystami i rozmowy na ten temat:

Co więcej, Alessandro Paluzzi udostępnił w czerwcu wizualizacje, które miały przedstawiać pewne szczegóły w zakresie możliwości wykorzystania NFT na Instagramie. Deweloper potwierdził również, że platforma pracuje nad włączeniem funkcjonalności opartych na NFT.

W październiku opublikował tweeta, w którym zasugerował, że Instagram kontynuuje prace nad „kolekcjami”, dodając możliwość podłączenia portfela cyfrowego, takiego jak MetaMask. Na początku grudnia Paluzzi dodał, że dodano obsługę większej liczby portfeli, w szczególności Coinbase, TrustWallet i Novi.

Mosseri wspomniał również o kilku nowych funkcjach, takich jak osadzanie profili, które miałyby rozszerzać możliwość osadzania zdjęć i filmów w profilach użytkowników. Może to również wiązać się ze wspomnianymi wcześniej kolekcjami.

Perspektywy branży NFT

Rynek tokenów niewymienialnych cały czas pozostaje bardzo aktywny i nieprzerwanie się rozwija. Zgodnie z danymi Nonfungible – serwisu, który śledzi branżę NFT – tylko w ciągu ostatniego tygodnia sprzedaż tego typu tokenów sięgnęła 335 milionów dolarów.

Może Cię zainteresować:

instagramNFT
Komentarze (0)
Dodaj komentarz