Gigant modowy połączył siły z Imaginary Ones, aby wprowadzić własną linię NFT i, jak przekonuje, zapewnić nam „nowe doświadczenie metaverse”. Czy Hugo Boss ma szansę na sukces? Czy to raczej przysłowiowy skok na kasę?
Będzie to pierwsza kolekcja NFT Hugo Bossa i pierwsze doświadczenie marki z metaverse’em. Firma podkreśla, że jej wejście do metaverse ma być doświadczeniem znaczącym – swojego rodzaju kamieniem milowym w odświeżeniu marki na całym świecie.
Sprawdź też: Staking Ethereum
Hugo Boss wiąże spore oczekiwania z NFT, a sama kolekcja pojawi się w listopadzie br. Ma zachęcić wszystkich zainteresowanych do „łączenia się i posiadania własnych emocji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych”.
Imaginary Ones komentuje partnerstwo w taki sposób:
„Celem kolekcji jest zachęcenie wszystkich do połączenia się ze swoimi emocjami i dzielenia się przesłaniem, że wszystkie uczucia – pozytywne i negatywne – są ważne i powinny być przyjęte. Wolność odczuwania i wyrażania może znacznie poprawić zdrowie psychiczne i ogólne dobre samopoczucie”.
Wszystko to brzmi fajnie, choć na koniec obie firmy zapomniały dodać: a my chcemy na tym wszystkim zarobić.
Hugo Boss wchodzi do NFT. Późno i bez większych ambicji
Kolekcja będzie zatytułowana „Embrace Your Emotions” (EYE) i będzie zawierać 1001 plików NTF z animacjami 3D. Dość powiedzieć, że podobnych kolekcji jest na rynku mnóstwo, a samo zainteresowanie NFT znacznie spadło w tym roku.
Tak czy inaczej każdy NFT będzie zawierał jedną z sześciu postaci. Pięć z nich reprezentuje pięć podstawowych ludzkich uczuć: radości, smutku, strachu, gniewu i miłości. Pojawi się też szósta postać specjalna, która połączy wszystkie pięć emocji.
Joy – postać z kolekcji EYE
Szósta postać specjalna, która łączy w sobie wszystkie emocje, zostanie wylicytowana podczas Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, który odbędzie się 10 października. Cały dochód z tej aukcji zostanie przekazany na rzecz Młodzieży Świadomej Zdrowia Psychicznego.
Kolekcji towarzyszą także fizyczne koszulki. W sprzedaży dostępnych będzie 500 T-shirtów, z których każdy ma zawierać jeden ze znaków emocjonalnych oraz kod QR połączony z aplikacją Snapchat Lens (tworzy specjalny efekt wizualny).
Posiadacze EYE NFT otrzymają też 10% zniżki ważnej przez dziesięć miesięcy w sklepach Hugo Boss na całym świecie.
To cieszy, że tak duże marki wchodzą do metaverse’u i zaczynają interesować się NFT, niemniej trudno nie odnieść wrażenia, że są to wyłącznie akcje nastawione na szybki, łatwy zysk. Brakuje ambicji i tworzenia projektów prawdziwie unikalnych, a także z innym zastosowaniem niż po prostu „atrakcyjny plik graficzny/wideo”. Hugo Boss mógłby się bardziej postarać.