NFT wraca do łask? Zyski liczone w milionach dolarów. Wszystko dzięki tej branży

Wydawało się, że NFT nie podniesie się po ogromnym kryzysie. Jednak w ostatnim czasie branża zdaje się nieco zyskiwać, co po części jest powiązane z poprawą kondycji kryptowalut. Spory wkład w wyniki ma zapewne też branża sportu, która mocno weszła w świat NFT. W USA zrobiło się ostatnio głośno po sprzedaży dwóch tokenów sygnowanych nazwiskami słynnych graczy NFL, które poszły za kilkadziesiąt tysięcy dolarów każda. Co więcej, łącza suma ze sprzedaży kolekcji nawiązujących do NFL osiągnęła już blisko 10 mln USD, licząc od września.

NFT ze sportowcami wykręca imponujące liczby

Marka cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich NFL All Day, opracowana przez Dapper Labs, może uznać ostatnie tygodnie za udane. Firma specjalizująca się w tworzeniu kolekcji sportowych w formacie cyfrowym wydała promocyjne pakiety NFT podczas styczniowych play-offów NFL, co zaowocowało kilkoma głośnymi sprzedażami.

Niezamienny token z Tomem Bradym, legendarnym futbolistą, został sprzedany za ponad 40 000 dolarów Drugim NFT, które zrobiło furorę, przedstawiało wizerunek rozgrywającego Aarona Rodgersa. Jak poinformował Dapper Labs, token został sprzedany za 34 000 dolarów. Według CryptoSlam, od rozpoczęcia sezonu zasadniczego NFL we wrześniu, kolekcja inspirowana NFL odnotowała zyski ze sprzedaży na poziomie blisko 10 milionów dolarów.

Kolekcja NFL All Day zawiera cyfrowe zbiory wideo przedstawiające najważniejsze momenty związane z poszczególnymi graczami lub drużynami i wykręca całkiem dobre wyniki. Jednak wciąż daleko jej do rozgłosu i sukcesu, jaki osiągnęła pierwsza kolekcja o tematyce sportowej, stworzona przez Dapper Labs. Chodzi o kolekcję NBA Top Shot, która pod koniec 2021 r. wygenerowała setki milionów dolarów.

Zobacz też: Ethereum złapał wiatr w żagle. Dokąd może dopłynąć? Eksperci wskazują, na co warto zwrócić uwagę

Rynek niewymiennych tokenów odżywa

Wraz z poprawą kondycji rynku kryptowalut, zyskuje również branża niewymiennych tokenów. Chociaż czasy świetności NFT ma już za sobą, to widać jednak pewną poprawę notowań. W październiku wolumen obrotu NFT wzrósł o 99 milionów dolarów, osiągając 405 milionów dolarów.

Sprzedaż NFT w sieci Bitcoin (BTC) osiągnęła nowy kamień milowy w grudniu 2023 r., przekraczając po raz pierwszy w historii 881 mln dolarów. Co więcej, sprzedaż NFT w sieci Bitcoin osiągnęła w zeszłym miesiącu 881 223 753,92 dolarów. Tym samym ustanowiono najwyższy dotychczas rekord sprzedaży w jednym miesiącu. Obejmowało to 111 713 adresów kupujących i 98 744 adresów sprzedających, co stanowiło najwyższy dotychczas wynik odnotowany w jednym miesiącu.

Ethereum, drugi co do wielkości blockchain, pozostał w tyle, osiągając sprzedaż NFT o łącznej wartości 364,79 mln dolarów. Sprzedaż NFT skupiona na BTC znacznie przewyższała sprzedaż ETH i osiągnęła w grudniu ponad dwa razy lepszy wynik. Z kolei trzecie miejsce zajęła Solana ze sprzedażą NFT na poziomie około 325,14 mln dolarów. Oznacza to wzrost aż o 312% w porównaniu z poprzednim miesiącem.

Może Cię zainteresować:

Dapper LabsFutbolNFLNFL All DayNFTSuper BowlTom BradyWzrost
Komentarze (0)
Dodaj komentarz