Trudność wydobycia bitcoinów odnotowała ostatnio kolejny skok i osiągnęła nowe ATH. Czy w warunkach głębokiej korekty rynkowej może stać się to czynnikiem decydującym o przyszłych ruchach ceny króla kryptowalut?
Nowy rekord trudności wydobycia BTC
Rosnąca trudność wydobywania bitcoinów może jawić się jako pierwszy krok w kierunku złagodzenia istniejącej presji sprzedażowej na kryptowalutę. Przypomnijmy, że po ubiegłorocznym zbanowaniu kryptowalut przez Chiny, po szybkim wzroście trudności nastąpił również wzrost hash rate.
📈 #Bitcoin $BTC Mining Difficulty just reached an ATH of 114,634,933,222,467,992,289,280
— glassnode alerts (@glassnodealerts) February 4, 2022
View metric:https://t.co/uH8dpKhxJ7 pic.twitter.com/xJRSAddoRE
Co do korelacji z ceną: gwałtowny spadek hash rate doprowadził do deficytu „młodej” podaży na rynku, co pozwoliło inwestorom pchnąć cenę wyżej.
Wraz ze wzrostem trudności w sieci, wydobycie jednego bitcoina pochłonie więcej mocy obliczeniowej w porównaniu do poprzednich okresów, co może mieć pozytywny wpływ na cenę.
W jaki sposób tak wysoka trudność wydobycia BTC może wpłynąć na rynek?
Podczas gdy rosnąca trudność nie powinna dotyczyć dużych graczy, właściciele małych, prywatnych farm doświadczą zapewne większych strat związanych z faktem, że trudność wydobycia bitcoinów wzrasta, podczas gdy cena pozostaje na tym samym poziomie lub dalej spada.
Zmniejszająca się presja sprzedaży ze strony górników BTC powinna działać w celu usunięcia dodatkowego oporu na rynku, który pomimo krótkiego ożywienia, na fali którego cena bitcoina zbliżyła się do 39 000 USD, cały czas zdaje się pozostawać w stanie korekty.
W chwili przygotowywania niniejszej publikacji największa kryptowaluta ocierała się o 38 000 USD i doświadczała blisko 4% wzrostu w ciągu ostatnich 24 godzin.
Może Cię zainteresować:
Od Redakcji
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.