Po ogłoszeniu przejęcia Activision Blizzard, dyrektor generalny i prezes Microsoft Satya Nadella stwierdził, że sektor gamingowy „odgrywa kluczową rolę w rozwoju platform metaverse”.
Firma Microsoft przejmuje giganta gier Activision Blizzard Inc. za 69 miliardów dolarów w ramach ruchu na rzecz zwiększenia swoich planów w zakresie obecności w przestrzeni gier i Metaverse.
Activision Blizzard jest domem dla długiej listy kultowych serii gier, takich jak Call of Duty, Diablo, Overwatch, Candy Crush, World of Warcraft czy Tony Hawk’s Pro-Skater. Po zawarciu umowy, jego gry mają zostać dodane do usługi Game Pass Microsoft Xbox, która liczy sobie obecnie 25 milionów subskrybentów.
Zgodnie z treścią ogłoszenia Microsoft z 18 stycznia, firma przejmie Activision Blizzard za 95,00 USD za akcję, przy łącznej wycenie 68,7 mld USD. Umowa ma zostać sfinalizowana w roku podatkowym 2023, dzięki czemu Microsoft stanie się trzecią co do wielkości firmą gamingową pod względem przychodów za Tencent i Sony.
Together with @ATVI_AB, we will usher in a new era of gaming that puts players and creators first and makes gaming safe, inclusive, and accessible to all. https://t.co/fF2Ig3gSfx
— Satya Nadella (@satyanadella) January 18, 2022
Microsoft szykuje własny metaverse?
Microsoft zaznaczył, że przejęcie będzie wspierać rozwój jego usług w zakresie gier mobilnych, PC, konsolowych i chmurowych. Podkreślono również, że „dostarczy elementy składowe dla Metaverse”. Dyrektor generalny i prezes Microsoft Satya Nadella powiedział:
„Gry są dziś najbardziej dynamiczną i ekscytującą kategorią rozrywki na wszystkich platformach i będą odgrywać kluczową rolę w rozwoju platform Metaverse.”
Aktualny dyrektor generalny Activision Blizzard Bobby Kotick zachowa stanowisko do czasu ostatecznego przypieczętowania transakcji. Zaraz po tym stery zostaną przekazane dyrektorowi generalnemu Microsoft Gaming, Philowi Spencerowi.
Spencer podkreślił, że firma pracuje nad udostępnieniem gier w chmurze na jak największej liczbie urządzeń. Nie wspomniał jednak o Metaverse ani NFT – sektorach, wokół których obserwujemy aktualnie bardzo dużo szumu:
„Fantastyczne produkty spod szyldu Activision Blizzard przyspieszą również nasze plany dotyczące Cloud Gaming, umożliwiając większej liczbie osób z większej liczby miejsc na całym świecie uczestnictwo w społeczności Xbox za pomocą telefonów, tabletów, laptopów i innych urządzeń, które już posiadasz” – napisał Spencer.
Some sentiments I’ve heard from Activision Blizzard employees today:
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 18, 2022
– Optimism about management changes and the positive culture at several Xbox-owned studios
– Fury toward Microsoft for giving Bobby Kotick a big payday and soft exit
– Determination to keep organizing