Media łączą siły. Blockchain pomoże im w walce z fake newsami

Medialne koncerny Fox Corporation i Time nawiązały współpracę w celu wykorzystania protokołu Fox’s Verify. Blockchain ma pozwolić na to, aby licencjonowanie i weryfikacja treści były niezmienne.

Wspólna inicjatywa ma na celu zapewnienie autentyczności dziennikarstwa i zwalczanie dezinformacji w mediach.

Blockchain pomoże mediom?

Wiadomo już, że Time będzie pierwszym zewnętrznym partnerem wydawniczym protokołu Verify. – Time z dumą dołącza do Fox’s Verify jako uwierzytelnione źródło dziennikarstwa opartego na faktach w czasach, gdy dostęp do zaufanych informacji jest ważniejszy niż kiedykolwiek – powiedział Mark Howard, dyrektor operacyjny Time. – W Time znaleźliśmy partnera, który podziela nasz optymizm związany ze sztuczną inteligencją, a także nasze zaangażowanie w ochronę wartości marki i autentyczności przy jednoczesnym dostarczaniu naszych treści w nowy i znaczący sposób – dodała Melody Hildebrandt, dyrektor ds. technologii w Fox Corporation.

Protokół Verify został uruchomiony w sieci Polygon proof-of-stake w styczniu br. Wykorzystuje on kryptografię do podpisywania i ustalania historii i pochodzenia treści cyfrowych. Zasada jego działania jest prosta – rotokół weryfikacji tworzy techniczny pomost między platformami sztucznej inteligencjia firmami medialnymi, weryfikując w Foksie ponad 300 tys. treści.

– Współpraca Polygon Labs z Fox Corp nad Verify jest przykładem pozytywnego wpływu technologii blockchain. Time, jeden z najbardziej szanowanych mediów na świecie, jest idealnym pierwszym zewnętrznym partnerem wydawniczym – przyznał Marc Boiron, CEO Polygon Labs.

Okładki papierowego wydania magazynu Time (fot. NBC/YouTube)

Tymczasem przedstawiciele Foxa zapowiedzieli już, że firma przeniesie Verify z sieci Polygon PoS do niezależnego blockchaina o zerowej wiedzy (ZK) przy użyciu zestawu Polygon Chain Development Kit. – Dzięki Gelato jako dostawcy implementacji, Verify może teraz stać się łańcuchem ZK L2 przy użyciu Polygon CDK, torując drogę do wykładniczego wzrostu – wyjaśnił Marc Boiron. Przejście to ma sprawić, że weryfikacja treści będzie bezpieczniejsza i bardziej otwarta, umożliwiając programistom tworzenie autentycznie sprawdzalnych projektów.

Medialni giganci i sprawdzona firma IT

Fox Corporation produkuje i dystrybuuje treści informacyjne, sportowe i rozrywkowe za pośrednictwem swoich głównych, marek krajowych, w tym FOX News Media, FOX Sports, FOX Entertainment, FOX Television Stations i Tubi Media Group. Z kolei Time to mająca 101-letnią historię globalna marka medialna, która dociera do ponad 120 milionów odbiorców na całym świecie za pośrednictwem swojego kultowego magazynu i platform cyfrowych. Natomiast Polygon Labs to firma programistyczna budująca i rozwijająca zagregowaną sieć blockchain, która zapewnia interoperacyjność między łańcuchami za pośrednictwem AggLayer, zdecentralizowanego protokołu na Ethereum, który ujednolica bazy użytkowników i płynność dla wszystkich połączonych łańcuchów. Polygon Labs przyczyniło się również do rozwoju kilku szeroko przyjętych protokołów skalowania, w tym Polygon PoS, Polygon CDK i Polygon zkEVM, a także Polygon Miden, który znajduje się obecnie w fazie rozwoju.

Komentarze (0)
Dodaj komentarz