FCA wydało ostrzeżenia w związku z nowymi zasadami reklamowania kryptowalut

Łącznie Brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego wydał 46 powiadomień dotyczących działań promocyjnych związanych z aktywami kryptograficznymi.

W związku z nowymi przepisami organ oczekuje, że platformy mediów społecznościowych, sklepy z aplikacjami, wyszukiwarki, rejestratorzy nazw domen i dostawcy usług płatniczych zastosują się do nowych przepisów i w ten sposób przyczynią się do ochrony interesów konsumentów w Wielkiej Brytanii.

Czego dotyczą ostrzeżenia FCA?

Konsumenci są zachęcani do zapoznania się z listą ostrzeżeń FCA przed zaangażowaniem się w jakiekolwiek inwestycje związane z kryptowalutami. Założenie jest takie, by list służyła jako cenne źródło informacji pozwalające ocenić, czy działania promocyjne danej firmy naruszają przepisy prawne.

Należy zauważyć, że przyjęte podejście regulacyjne opiera się na ryzyku, co oznacza, że nie wszystkie potencjalnie problematyczne firmy zostaną natychmiast uwzględnione na liście. Dokument będzie podlegać ciągłym aktualizacjom, ponieważ organ regulacyjny identyfikuje firmy, które mogą bezprawnie promować aktywa kryptograficzne bez angażowania się w konstruktywny dialog z ich przedstawicielami.

W opublikowanym komunikacie FCA podkreśliła, że zakup aktywów kryptograficznych zawsze jest przedsięwzięciem wysokiego ryzyka. Dlatego też osoby fizyczne powinny liczyć się z tym, że utracą wszystkie środki, które zdecydowały się zainwestować w kryptowaluty.

Zobacz też: Obajtek wypowiedział się nt. cen paliw po wyborach. Co planuje Orlen?

Nowe przepisy

Przypomnijmy, że począwszy od 8 października 2023 r. każdy podmiot starający się promować aktywa kryptograficzne w Wielkiej Brytanii jest prawnie zobowiązany do uzyskania autoryzacji lub rejestracji przez Financial Conduct Authority. Ponadto materiały marketingowe każdej firmy działające w branży krypto muszą zostać zatwierdzone przez upoważniony do tego podmiot. Wymogi regulacyjne stanowią, że promocje muszą być przejrzyste, sprawiedliwe i pozbawione wprowadzających w błąd informacji, w widoczny sposób wyświetlać ostrzeżenia o ryzyku, nie mogą też w niewłaściwy sposób zachęcać do inwestycji.

Co istotne, przepisy dotyczące promowania usług kryptowalutowych mają zastosowanie do wszystkich firm zaangażowanych w marketing krypto w Wielkiej Brytanii, niezależnie od ich lokalizacji geograficznej lub technologii wykorzystywanej do celów promocyjnych. Przepisy te mają na celu zwiększenie zrozumienia przez konsumentów inwestycji w aktywa kryptograficzne i związanego z nimi ryzyka.

Może Cię zainteresować:

FCAKryptowalutyWielka Brytana
Komentarze (0)
Dodaj komentarz