Przedsiębiorca-miliarder i technologiczny wizjoner Elon Musk, znany ze swojego zaangażowania m.in. w świat kryptowalut, ogłosił przełomowy plan rebrandingu popularnej platformy mediów społecznościowych Twitter znajdującej się w jego posiadaniu. 23 lipca 2023 r. Musk ogłosił, że kultowe logo niebieskiego ptaka, które wcześniej tymczasowo zostało zastąpione maskotką Dogecoin ($DOGE), zostanie teraz trwale zmienione, wycofując wszystkie obrazy związane z ptakami na platformie.
Elon Musk planuje zmienić Twittera w superaplikację
Potentat technologiczny wyjaśnił powody tej radykalnej zmiany, stwierdzając: „Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i powoli ze wszystkimi ptakami”. Enigmatyczne słowa Muska sprawiły, że społeczność Twittera i sektor cyfrowych aktywów zaczęły plotkować z niecierpliwości.
Angażując użytkowników Twittera w proces rebrandingu, Musk poprosił o sugestie dotyczące nowego logo. Posunięcie to miało na celu zaangażowanie społeczności i podkręcenie emocji związanych z nadchodzącymi zmianami tożsamości platformy. W kolejnym poście Musk zasugerował zbliżającą się aktualizację logo aplikacji, stwierdzając: „Jeśli dziś wieczorem pojawi się wystarczająco dobre logo X, jutro wyemitujemy je na całym świecie”.
W odpowiedzi na prośbę Muska posypały się propozycje. W zabawie wzięli udział nie tylko zwykli ludzie, ale też influencerzy i prominentne osobistości ze świata Web 3.0. Changpeng Zhao, dyrektor generalny największej na świecie giełdy kryptowalut Binance, zaprezentował własne dzieło, inspirowane brandem i kolorystyką swojej firmy. Inni, jak „WSB Chairman”, powiązany ze społecznością „inwestorów-degeneratów” WallStreetBets zasugerował „klasykę”, czyli powrót do Doge.
Jakiś czas później Musk, biorąc (lub nie) przedstawione przez społeczność propozycje pod uwagę, opublikował krótki film prezentujący projekt nowego logo z tajemniczym symbolem „X”.
Co może ono oznaczać? Cóż. Od czasu przejęcia Twittera przez Elona Muska w październiku, gigant mediów społecznościowych przeszedł szereg transformacji. Jedną z nich było rozpoczęcie używania w relacjach biznesowych nazwy X Corp, nawiązującej do ambitnej wizji Muska stworzenia „superaplikacji” która zawierałaby w sobie prawie wszystko co niezbędne użytkownikowi, porównywalnej do chińskiego WeChat. Wygląda na to, że Elon po ostatnich problemach Twittera stawia wszystko na jedną kartę- albo radykalne kroki, albo powolna stagnacja. Od aplikacji odsunęła się część reklamodawców i coraz częściej mówi się o problemach projektu z płynnością.
Zobacz też: Solana bez ani jednej awarii w drugim kwartale 2023 roku. Czy powróci „Solana Summer”?
Kilka miesięcy wcześniej, czyli w kwietniu Musk zmienił tymczasowo w ramach zabawy logo Twittera z kultowego niebieskiego ptaka na pieska Kabosu rasy Shiba Inu, który jest jednocześnie symbolem mem-tokena Dogecoin. Spowodowało to w krótkim czasie gwałtowną aprecjację kryptowaluty, jednak na Muska spłynęła fala krytyki z powodu nieodpowiedzialnego pompowania rynku. Logo niedługo potem usunięto.
Wiadomość o zbliżającym się rebrandingu rozprzestrzeniła się jak pożar w sektorze kryptowalut i nowych technologii, jednak opinie różniły się od użytkownika do użytkownika. Podczas gdy niektórzy chwalili odważne podejście Muska i jego innowacyjnego ducha, inni wyrażali obawy dotyczące niepewności i konsekwencji tak znaczącej zmiany dla sprawdzonej już aplikacji i modelu biznesowego.
Może Cię zainteresować: