Społeczność bitcoinowa obserwuje od jakiegoś czasu walkę BTC o to, aby poziom 10 000 USD został wreszcie z powodzeniem przekroczony. W dniu 2 czerwca 2020 r. cyfrowa moneta odnotowała cenę 10 121 USD. Nie trwało to jednak długo, ponieważ górnicy bitcoin sprzedawali dużą część swojego BTC. Do tego użytkownicy giełdy Coinbase mieli spore problemy…
Giełda kryptowalut Coinbase stanęła w obliczu ogromnych problemów technicznych w czasie, gdy cena bitcoina zaczęła gwałtownie rosnąć. To nie był pierwszy raz, gdy gigant mierzył się z takim problemem.
W czym rzecz?
Po trwającym przez cały tydzień odpływie klientów i stojąc w obliczu reperkusji w związku z awarią, Coinbase postanowiła przerwać ciszę i rozwiązać ten problem. Giełda ujawniła, że zidentyfikowała i naprawiła problem. Zgodnie z postem na oficjalnym blogu, gdy w dniu 1 czerwca o 16:05 PDT cena BTC osiągnęła 10 000, giełda odnotowała 5-krotny wzrost ruchu w ciągu zaledwie 4 minut. Niestety automatyczne skalowanie giełdy nie postępowało wprost proporcjonalnie do znacznego wzrostu ruchu w serwisie.
W artykule Coinbase czytamy dalej:
„Ten skok ruchu wpłynął na wiele naszych usług wewnętrznych, zwiększając opóźnienia między usługami. Doprowadziło to do saturacji procesów serwerów internetowych odpowiedzialnychza nasz interfejs API, w których liczba żądań przychodzących była większa niż liczba procesów nasłuchiwania. Powodowało to, że żądania w kolejce przekraczały dopuszczalny limit czasu lub natychmiast kończyły się niepowodzeniem”.
To jednak nie wszystko. Wielu użytkowników miało problemy z połączeniem z coinbase.com, pro.coinbase.com i aplikacjami mobilnymi giełdy, a wskaźnik raportowanych błędów żądań wzrósł do 50%.
Problem rozwiązany?
Kontrola wykazała również, że kilka zdarzeń zostało odznaczonych jako „niezdrowe”, co dodatkowo zwiększyło wymiar katastrofy. Skutkiem tego, load balancer giełdy po prostu nie działał.
Coinbase dodaje:
„Aby zmniejszyć saturację, wdrożyliśmy interfejs API, aby zwiększyć liczbę maszyn obsługujących ruch. Po zakończeniu wdrożenia instancje poprzedniego wdrożenia zostały wycofane z rotacji, co doprowadziło do kolejnej 2-minutowej przerwy […]. Zostało to obsłużone automatycznie przez nasze auto-skalowanie”.
W swoim oświadczeniu giełda nie tylko twierdziła, że zajęła się dotychczasowymi problemami. Planuje także usprawnić proces wdrażania nowych rozwiązań w celu zmniejszenia trudności z mechanizmem automatycznego skalowania.