Trzy rywalizujące ze sobą, znane na całym świecie marki luksusowe – Prada, Cartier i Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) – zgodziły się odłożyć na bok konkurencję, aby wykorzystać technologię blockchain w celu walki z podróbkami i weryfikacji autentyczności swoich produktów.
Światowe marki dóbr luksusowych wykorzystają Aura Blockchain Consortium (ABC)
Ogłoszenie, które zostało opublikowane 20 kwietnia na oficjalnej stronie LVMH, poświadcza, że wszystkie trzy marki połączą się, aby wykorzystać innowację Aura Blockchain Consortium (ABC). ABC to prywatny, elastyczny łańcuch bloków o niezmiennej strukturze, który obiecuje konsumentom bezpośredni dostęp do bazy danych zawierającej informacje o produktach, w tym dowód własności, autentyczność, gwarancję oraz rejestr serwisu i konserwacji, bezpośrednio od luksusowych marek.
Aura stara się również przyciągnąć na swoją platformę inne brandy branży dóbr luksusowych, niezależnie od ich wielkości, oferując bezpieczną sieć, która dałaby pewność, że dane marki nie będą stanowić dłużej pola do działań nieuczciwej konkurencji, która wypuszcza na rynek podróbki ich produktów..
To ogromny krok naprzód dla marek modowych
Możliwość wykorzystania w tym celu blockchain jest ogromnym krokiem naprzód dla marek modowych na całym świecie w odpowiedzi na stale rosnący rynek podróbek online, wywodzący się od lokalnych sprzedawców na platformach handlu on-line, takich jak Taobao, Alipay i innych. Na podstawie działań na tego rodzaju platformach, wiele oryginalnych marek szacuje swoje straty na poziomie ponad 320 miliardów dolarów od 2017 roku.
Przełomowa innowacja wydaje się zatem stanowić lekarstwo na wiele problemów, które dotykały branżę do tej pory. Można zastanawiać się w jakim stopniu rola pośredników zostanie wyeliminowana, biorąc pod uwagę zagadnienie bezpośredniego dostępu konsumentów do marek.