Blast, innowacyjna sieć L2 zbudowana na Ethereum przez Pacmana, wizjonera odpowiedzialnego wcześniej za platformę handlu tokenami niezamiennymi (NFT) Blur, ogłosiła wczoraj nową datę długo wyczekiwanego airdropu tokenów $BLAST. Zrzut pierwotnie zaplanowany na maj został przesunięty na dzień 26 czerwca br. Aby osłodzić zniecierpliwionym dłuższy czas oczekiwania, kierownictwo Blast postanowiło zwiększyć sumę alokacji przeznaczonej na airdrop.
Blast eksploduje latem
Sieć Blast, znana jest przede wszystkim z tego, że koncentruje się na zachętach dla użytkowników i twórców zdecentralizowanych aplikacji (dApps), co przyniosło pierwszemu projektowi Pacmana duże sukcesy i rozpoznawalność. Teraz postanowiono zintensyfikować działania w tym kierunku poprzez przeprowadzenie dwóch dodatkowych dystrybucji punktów Blast Gold jeszcze przed zrzutem. Punkty te mają na celu nagradzanie twórców aplikacji i ich użytkowników, którzy zdecydują się stawiać fundamenty w nowym ekosystemie. Kilka dappsów już rozpoczęło dystrybucję tych punktów pomiędzy swoich userów ze szczególnym wyróżnieniem gry NFT Fantasy Top, która bardzo popularna jest wśród influencerów.
Nadchodzący zrzut tokenów BLAST zostanie podzielony po równo, przy czym 50% tokenów trafi do deweloperów za pośrednictwem Blast Gold, a pozostałe 50% zostanie przekazane aktywnym oraz wczesnym użytkownikom. „Wcześni użytkownicy” to ci, którzy wpłacili środki do sieci jeszcze przed uruchomieniem głównej sieci Blast pod koniec lutego 2024 r. W ramach tej inicjatywy do sieci wprowadzono kryptowaluty o wartości ponad 2,3 miliarda dolarów, przede wszystkim w celu zmaksymalizowania swoich szans na jak największy kawałek airdropowego tortu.
Nadal można jednak gromadzić punkty tzw. Blast Points, które mierzą m.in. zaangażowanie indywidualne w ekosystem, sumę trzymanych na sieci środków, linki polecające, oraz staking.
Złote góry na horyzoncie
Blast zachęcając do zbierania punktów odzwierciedla podejście przyjęte przez Blur, swojego poprzednika. Strategia ta również i wtedy spotkała się z ogromnym zaangażowaniem ze strony społeczności krypto Twittera, a sam marketplace reklamował się jako przeznaczony przede wszystkim dla „traderów wykręcających wysokie wolumeny”.
Ogłoszenie nowej daty zrzutu wygenerowało duży szum medialny wśród społeczności kryptowalut. Zarówno wcześni użytkownicy, jak i deweloperzy wydają się być optymistycznie nastawieni do wizji potencjalnych nagród. Zwiększona alokacja na airdrop jest postrzegana jako pozytywny krok w kierunku utrzymania zaufania i zaangażowania społeczności.
„Strategia Blast polegająca na nagradzaniu zarówno deweloperów, jak i pierwszych użytkowników w równym stopniu podkreśla ich zaangażowanie we wspieranie solidnego i tętniącego życiem ekosystemu” – uważa Jane Doe, analityczka blockchain. „Dodatkowa dystrybucja punktów Blast Gold jest mądrym posunięciem, aby utrzymać motywację deweloperów i zaangażowanie ulicy”. – dodaje.