Za samochody marki Tesla można od teraz zapłacić kryptowalutą bitcoin.
Zgodnie z informacją, którą podał dziś na Twitterze Elon Musk, producent e-samochodów Tesla zaczął akceptować bitcoin. To nowy kamień milowy w procesie adopcji kryptowaluty.
You can now buy a Tesla with Bitcoin
— Elon Musk (@elonmusk) March 24, 2021
Koncern nie zamieni bitcoinów na FIAT
„Tesla korzysta tylko z wewnętrznego i otwartego oprogramowania i obsługuje bezpośrednio węzły Bitcoin” – dodał Musk w kolejnej odpowiedzi. „Bitcoin zapłacony Tesli zostanie zatrzymany jako bitcoin, a nie zamieniony na walutę fiducjarną”.
Tweety pojawiły się wkrótce po tym, jak niektórzy użytkownicy Twittera zaczęli zauważać wsparcie dla bitcoina jako opcji płatności w amerykańskich sklepach firmy dla modeli jej samochodów elektrycznych.
Musk skomentował, że płatność w bitcoin jest na razie dostępna w USA. „Możliwość płatności przez Bitcoin dostępna poza Stanami Zjednoczonymi jeszcze w tym roku” – dodał.
Za pomocą BTC można teraz kupić modele z szerokiej floty samochodów elektrycznych producenta (Model S, Model Y, Model 3 i Model X).
Tak miało się stać…
Już w momencie składania dokumentów 10-K w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd na początku lutego odnośnie 1,5-miliardowej inwestycji w BTC Tesla informowała, że niebawem zacznie akceptować bitcoin jako formę płatności za swoje produkty.
Adres, na który trafią bitcoiny za samochody
W oparciu o szczegóły płatności bitcoin, które redakcja The Block zdołała zobaczyć jeszcze przed usunięciem opcji, firma dostarczyła ten adres BTC jako adres odbiorczy.
Tesla poinformowała użytkowników, że obecnie nie akceptuje płatności w aktywach cyfrowych innych niż bitcoin. Potencjalne transakcje zakupu samochodów mają odbywać się na wskazany adres za pośrednictwem jednej transakcji.
Od Redakcji
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.