Giełda Coinbase wysłała wiadomość e-mail do 125 000 użytkowników, powiadamiając ich o tym, że ich ustawienia uwierzytelniania dwuskładnikowego zostały zmienione. Rzecz w tym, że mail poszedł przez pomyłkę.
Pomyłka, która kosztowała dużo nerwów
Klienci wiodącej amerykańskiej giełdy kryptowalutowej Coinbase spędzili weekend w panice po tym, jak giełda omyłkowo wysłała do nich wiadomości e-mail z informacją o tym, że ich ustawienia uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) zostały zmienione.
27 sierpnia Coinbase przypadkowo wysłała wiadomość e-mail do 125 000 swoich klientów, co spowodowało ich obawę przed utratą środków i nie pozostawiło na giełdzie przysłowiowej „suchej nitki” w komentarzach.
29 sierpnia Coinbase przeprosiła za incydent na Twitterze, stwierdzając:
„Jesteśmy skoncentrowani na budowaniu zaufania i bezpieczeństwa w społeczności kryptowalutowej, aby otwarty system finansowy, którego wszyscy pragniemy, stał się rzeczywistością. Zdajemy sobie sprawę, że takie problemy mogą zaszkodzić temu zaufaniu”.
Pomimo przeprosin Coinbase, wielu jej użytkowników poinformowało o podjęciu konkretnych działań w odpowiedzi na wiadomość e-mail. Obawiali się oni, że ich konta zostały zaatakowane przez hakerów, w efekcie czego zabezpieczenia zostały złamane a środki upłynnione na rynku.
Komentarze w mediach społecznościowych giełdy sugerują również, że wielu klientów nie było w stanie uzyskać dostępu do aplikacji Coinbase przez kilka dni po incydencie.
Kontrowersje wokół zachowania supportu Coinbase | 100 USD w BTC dla poszkodowanych
„Będziemy nadal pracować, aby odzyskać zaufanie każdego z naszych klientów, których dotyczyły te powiadomienia” – dodał Coinbase.
Firma ogłosiła również, że przekaże bitcoiny o wartości 100 USD niektórym użytkownikom, których dotknęły skutki incydentu.
Giełda opublikowała swoje przeprosiny na subreddicie r/Coinbase 30 sierpnia, w związku z mieszanymi reakcjami klientów.
Redditor „CoCraic_PNW” stwierdził, że nie otrzymał jeszcze obiecanych 100 USD, mimo że otrzymał wiadomość o 2FA zarówno na Coinbase, jak i Coinbase pro. Zapowiedział, że tak czy inaczej zamierza przenieść swoje aktywa na inną giełdę.
„Leagance” pochwalił natomiast firmę za niezwłoczne oferowanie odszkodowania za swój błąd:
„Właśnie dostałem moje 100 dolarów. Dzięki Coinbase. Niezależnie od sytuacji miło było wiedzieć, jak szybko i łatwo udało mi się zablokować moje konto, jeśli nastąpiła jakaś zmiana 2FA.”
Incydent miał miejsce zaledwie kilka dni po ogłoszeniu, że ich konta tysięcy klientów Coinbase zostały zhakowane i opróżnione ze środków.
Według historii opublikowanej 24 sierpnia przez CNBC użytkownicy Coinbase mieli twierdzić, że support Coinbase nie odpowiedział na prośby o pomoc w związku z rzekomym incydentem.
„Wywiady z klientami Coinbase w całym kraju i przegląd tysięcy skarg ujawniają schemat przejmowania kont, w którym użytkownicy widzą, że pieniądze nagle znikają z ich konta, a następnie słaba obsługa klienta ze strony Coinbase sprawia, że ci użytkownicy czuli się źli, zostawieni sami sobie” napisało CNBC.
Na początku tego miesiąca Coinbase ogłosiła uruchomienie nowej linii telefonicznej wsparcia dla klientów, którzy uważają, że ich konto zostało zhakowane.