Nowa ankieta rzuca światło na obawy ludzi dotyczące inwestowania w kryptowaluty.
18 % respondentów w nowo opublikowanej ankiecie stwierdziło, że poznanie korzyści płynących z inwestowania w kryptowaluty było najskuteczniejszym podejściem do przejścia od sceptyka do osoby inwestora.
Podczas gdy niektórzy ludzie wierzą w długoterminowy potencjał kryptowalut, inni niechętnie wkładają pieniądze w tokeny z różnych powodów.
Niedawne badanie przeprowadzone przez Coupon Follow wykazało, że większość osób, które nie zainwestowały w kryptowaluty, obawia się następujących elementów:
– zmienność wartości i ograniczone zastosowania,
– wpływ na środowisko,
– niepewność regulacyjna i prawna.
W ankiecie, w której wzięli udział respondenci w wieku 18 lat i powyżej, wzięło udział 1172 osób z pokolenia Z, pokolenia Millennials, pokolenia Xers i pokolenia Baby Boomers.
Każda grupa była reprezentowana przez próbki liczące od 172 do 333 osób. Według raportu wszyscy respondenci mieli wspólną cechę „nie zainwestowali jeszcze w krypto”.
Według badań, brak zrozumienia działania tokenów i rozeznania na rynku kryptograficznym został uznany za najpopularniejszy powód wahania przed zakupem we wszystkich grupach pokoleniowych. Na pytanie dlaczego nie zamierza kupować tokenów, 42% respondentów odpowiedziało, że „nie rozumie ich wartości”.
Jednak raport sugeruje, że zainteresowanie poznaniem kryptowalut nie osłabło. Nawet jeśli respondenci nie chcieli w nie inwestować, większość osób biorąca udział w badaniu była przynajmniej w pewnym stopniu zainteresowana tym, by dowiedzieć się więcej o kryptowalutach.
Znaczny odsetek respondentów, 39%, obawia się dużej zmienności kryptowalut.
18 % procent respondentów stwierdziło, że poznanie korzyści płynących z inwestowania w kryptowaluty było najskuteczniejszym podejściem do przejścia od sceptyka do osoby hodlera.
Millenialsi powiedzieli, że potencjalne zyski jakie można uzyskać na kryptowalutach są najbardziej prawdopodobnym scenariuszem, który przekonałby ich do inwestowania w kryptowaluty.
Badania wykazały, że członkowie pokolenia Z są bardziej zainteresowani regulacjami rządowymi i egzekwowaniem prawa w powstającej przestrzeni branży kryptowalut.
Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę przestępstw finansowych, exploitów DeFi, a także dramatyczny upadek Terra (LUNA) w zeszłym tygodniu postawa ta nie powinna dziwić.
Organy regulacyjne troszczą się przede wszystkim o ochronę konsumentów i widać, że mają trudności z nadążaniem za szybko zmieniającym się sektorem.
Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) zwiększyła liczbę zatrudnionych w departamentach związanych z kryptowalutami, a ponieważ opinia publiczna staje się coraz bardziej świadoma kryptowalut, możemy spodziewać się większej liczby regulacji w tym obszarze. Eksperci uważają, że firmy kryptograficzne powinny współpracować z regulatorami w celu zwiększenia adopcji.
Może Cię zainteresuje: