Trzeba było uważać! Amazon, Apple, Meta, Microsoft i Google na celowniku UE

Komisja Europejska wysłała do 17 firm technologicznych wnioski o udzielenie konkretnych informacji na podstawie unijnej ustawy o usługach cyfrowych.

Jak poinformowano w komunikacie, Komisja skontaktowała się z takimi podmiotami jak AliExpress, Amazon Store, AppStore, Booking.com, Facebook, Instagram, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, LinkedIn, Bing, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube i Zalando.

Co mają zrobić wspomniane firmy?

Firmy te zostały poproszone o dostarczenie do 9 lutego br. informacji na temat środków, które podjęły w celu zapewnienia analitykom dostępu do danych, które mogą mieć znaczenie dla nadchodzących wyborów we władzach unijnych i krajowych, a także przeciwdziałania nielegalnym treściom i towarom sprzedawanym online.

Ustawa o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA) weszła w życie w listopadzie 2023 roku i wymaga od bardzo dużych platform internetowych i wyszukiwarek, aby zrobiły więcej w celu zwalczania nielegalnych treści i zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego.

Ustawa ma na celu wprowadzenie nowych zasad i obowiązków dla dostawców usług cyfrowych, w tym platform społecznościowych, rynków online i innych podobnych usług. DSA nałożyło większą odpowiedzialność na dostawców usług cyfrowych w zakresie usuwania szkodliwych treści online, takich jak dezinformacja, treści terrorystyczne czy treści nawołujące do nienawiści. Ponadto przepisy zawarte w DSA mają na celu zwiększenie przejrzystości algorytmów używanych przez platformy internetowe, aby użytkownicy mogli lepiej zrozumieć, jakie treści są im proponowane.

Zobacz też: Użytkownicy tej giełdy kryptowalut wycofali z niej ponad 1 miliard dolarów w BTC

Komisja Europejska a zastosowanie DSA

DSA ma również wprowadzać środki mające na celu zwiększenie rozliczalności reklamodawców w kontekście dezinformacji i manipulacji. Propozycje te obejmują lepszą ochronę konsumentów korzystających z platform internetowych, w tym bardziej przejrzyste zasady dotyczące reklamy, recenzji produktów i usług.

Przypomnijmy, że Komisja Europejska wszczęła pierwsze dochodzenie w ramach DSA w grudniu 2023 r. wobec firmy X w związku z podejrzeniem naruszenia nałożonych na nią obowiązków.

Może Cię zainteresować:

AmazonAppleGoogleKomisja EuropejskametaMicrosoftusługi cyfrowe
Komentarze (0)
Dodaj komentarz