Platforma społecznościowa LinkedIn, skupiająca się na biznesie i rynku pracy, ogłosiła wprowadzenie nowych funkcji sztucznej inteligencji (AI). Wprowadzane funkcjonalności mają pomóc rekruterom w poszukiwaniu kandydatów do pracy. Platforma ogłosiła rozpoczęcie testów pilotażowych narzędzia o nazwie „Recruiter 2024”.
Według twórców, rekruterzy korzystający z tego narzędzia mogą teraz zadawać pytania AI, aby znaleźć kandydatów na platformie. Ponadto narzędzie może być używane do tworzenia kampanii reklamowych dotyczących ofert pracy. Podczas Talent Connect Summit w Nowym Jorku, CEO LinkedIn, Ryan Roslansky, powiedział, że branża potrzebuje nowych strategii i AI może pomóc je stworzyć.
Oprócz narzędzia rekrutacyjnego wspomaganego przez AI, LinkedIn wprowadził także bazujący na sztucznej inteligencji coaching w sekcji LinkedIn Learning. Zapowiedziano, że aspekt AI będzie w stanie dostosować treści i oferować porady w czasie rzeczywistym, oparte na aspiracjach zawodowych użytkownika.
Nowe narzędzia rekrutacyjne i edukacyjne wspomagane przez AI będą dostępne póki co dla małej grupy użytkowników. LinkedIn wykorzystuje AI do pomocy rekruterom w szybkim znalezieniu wykwalifikowanych kandydatów oraz dostarcza pomoc coachingową, aby rozwijać umiejętności zawodowe.
Zobacz też:
Sztuczna inteligencja – francuski gigant buduje „laboratorium doskonałości”!
Sztuczna inteligencja na rynku pracy
W ciągu ostatniego roku LinkedIn odnotował wzrost zainteresowania swoimi ofertami kursów ze sztucznej inteligencji o 65%. Właścicielem LinkedIn jest Microsoft i korzysta z technologii od OpenAI, do rozwoju swoich funkcji AI. W maju LinkedIn wypuścił wiadomości wspomagane przez AI dla rekruterów. Od tego czasu zgłosił, że 74% użytkowników twierdzi, że oszczędza im to czas.
To tylko początek wprowadzania innowacyjnych narzędzi AI w celu wsparcia działów HR i rozwoju zawodowego. LinkedIn planuje rozwijać te produkty, aby dostarczyć swoim klientom HR i L&D nowoczesne i wartościowe narzędzia, które pomogą w rozwoju ich biznesu.
LinkedIn to jedna z wielu firm, które zaczynają integrować aplikacje z AI w swoje działania. 27 września CEO Meta, Mark Zuckerberg, przedstawił swoją odpowiedź na ChatGPT w postaci nowego asystenta AI do rozmów, znanego jako Meta AI. Kolejne tego typu narzędzia zapewne są już wdrodze.
Może Cię zainteresować: