Południowokoreański potentat branży elektronicznej Samsung podał informację, że zysk operacyjny firmy w trzecim kwartale 2023 r. prawdopodobnie spadnie aż o 78%. Jako główną przyczynę Samsung wskazuje znaczący spadek popytu, wynikający ze zmiany nawyków konsumentów. O jakie nawyki konkretnie chodzi?
Samsung notuje duże spadki
Samsung w ostatnich miesiącach wyraźnie nie jest w najlepszej formie. Południowokoreański gigant technologiczny opublikował w środę szacunki zysków, z których wynika, że firma osiągnie zysk operacyjny na poziomie około 2,4 biliona wonów koreańskich (1,8 miliarda dolarów) za ostatni kwartał bieżącego roku. Dla porównania, w tym samym okresie ubiegłego roku kwota ta wyniosła 10,85 biliona wonów (8 miliardów dolarów).
Choć to pewnie niewielkie pocieszenie, prognozy są mniej pesymistyczne, niż wynik z poprzednich okresów. W pierwszym kwartale 2023 roku zysk operacyjny firmy spadł o 95% po rekordowej stracie w segmencie półprzewodników. Porównywalnie słabe wyniki odnotowano w drugim kwartale. Jak się okazuje cała branża odczuwa podobne problemy i wcale nie chodzi tylko o zawirowania spowodowane pandemią COVID-19.
Zobacz też: Mamy duży problem z otrzymywaniem pieniędzy na czas. Największa kara dla spółki związanej z KFC i Pizza Hut
Klienci wolą trzymać starszy sprzęt
Według Counterpoint Research bieżący rok będzie najgorszym dla branży technologicznej pod względem globalnych dostaw smartfonów od 10 lat. Prognozy wskazują, że dostawy nowego sprzętu spsdną o 6% do mniej niż 1,2 miliarda sztuk. Oznaczałoby to kontynuację ponurej passy branży elektronicznej, która w ostatnich miesiącach odnotowała poważne straty. Dzieje się tak, ponieważ globalna niepewność gospodarcza wpływa na zachowania konsumentów na całym świecie. Przejawia się to w taki sposób, że wiele osób dłużej trzyma swoje starsze smartfony i laptopy. Wcześniej zmienialiśmy często sprzęt, nawet gdy był sprawny, bo chcieliśmy nadążać za trendami. Dziś moda odchodzi na dalszy plan, gdy wszystko drożeje i są ważniejsze potrzeby do zrealizowania. Samsung wierzy, że pod koniec roku sprzedaż zacznie wzrastać. Zapewne tak będzie, ponieważ czeka nas okres przedświąteczny, a wtedy z reguły wydajemy więcej pieniędzy. Pytanie, czy po tym okresie nie powróci tendencja spadkowa.
Może Cię zainteresować: