Pringles będą miały nowego właściciela! Gigant zapłaci dziesiątki miliardów

W świecie małych przekąsek (i dużych pieniędzy) nastąpiła właśnie ogromna zmiana. Mars, gigant branży słodyczy, ogłosił zakup firmy Kellanova, znanej z takich marek jak Pringles i Pop-Tarts, za imponującą sumę prawie 36 miliardów dolarów (28 miliardów funtów). Obie firmy określiły to przejęcie jako największą transakcję w branży przekąsek w tym roku. Prawnicy przewidują, że regulatorzy nie będą stawiać przeszkód na drodze do finalizacji tego zakupu.

Pringles będą miały nowego właściciela

To przejęcie pojawia się w momencie, gdy konsumenci, którzy liczą każdy grosz, coraz częściej sięgają po tańsze wersje przekąsek. Według danych zebranych przez specjalistów z Mintel, jednocześnie rośnie zainteresowanie zdrowszymi alternatywami, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii.

Mars, znany z takich smakołyków jak Twix, Bounty, Milky Way, M&Ms i Skittles, oraz Kellanova, która ma w swoim portfolio m.in. Pop-Tarts, twierdzą, że oferują także zdrowsze opcje. Mars posiada markę Nature’s Bakery, a Kellanova — Nutrigrain.

Transakcja ta znacznie przewyższa poprzednie duże przejęcie Marsa, jakim był zakup Wrigley za 23 miliardy dolarów w 2008 roku. Prawnicy, z którymi rozmawiała agencja Reuters, nie spodziewają się, aby transakcja napotkała na poważne problemy ze strony organów.

Warto wspomnieć, że Kellanova została wydzielona z firmy Kellogg’s w 2023 roku i sprzedaje przekąski oraz płatki śniadaniowe poza Ameryką Północną. Po finalizacji transakcji stanie się częścią Mars Snacking, którym kieruje Andrew Clarke, a jej siedziba będzie znajdować się w Chicago. Mars planuje zakończenie przejęcia w pierwszej połowie 2025 roku.

Ograniczenia dotyczące niezdrowych przekąsek

Ostatnie lata były trudne dla przemysłu spożywczego, zwłaszcza w kontekście rosnących cen. Według Instytutu Studiów Fiskalnych, ceny żywności i napojów wzrosły o blisko jedną trzecią między wrześniem 2021 a wrześniem 2023. W Wielkiej Brytanii dodatkowe obciążenie stanowią przepisy mające na celu ograniczenie spożycia niezdrowych przekąsek.

Od października 2022 roku supermarkety nie mogą promować niezdrowej żywności w strategicznych miejscach, takich jak wejścia do sklepów czy końce alejek czy przy kasach. W 2025 roku w Anglii wejdą w życie kolejne ograniczenia. Będą zakazywać promocji typu „kup jedno, drugie gratis” na niezdrowe produkty. Niektóre sieci, takie jak Tesco i Sainsbury’s, już teraz wycofały się z takich ofert.

Komentarze (0)
Dodaj komentarz