Jamie Dimon nie ma wątpliwości co do AI. Na co powinniśmy się przygotować?

Jamie Dimon nie ma wątpliwości co do AI. Na co powinniśmy się przygotować?

Sztuczna inteligencja to wciąż jeden z najgorętszych tematów. Wiele osób uważa, że to przełomowa technologia, która zrewolucjonizuje nasze dotychczasowe życie. O AI wypowiadało się już wielu wpływowych ludzi. Tym razem Jamie Dimon, CEO JPMorgan Chase, w najnowszym liście do akcjonariuszy poświęcił sporo miejsca właśnie sztucznej inteligencji.

Jamie Dimon przekonany o ogromnym wpływie AI

Jamie Dimon, dyrektor generalny i prezes JPMorgan Chase, w najnowszym liście do akcjonariuszy poruszył kilka ważnych wątków. W komunikacie Dimon poruszył m.in. kwestie inflacji, geopolityki, mediów społecznościowych i umowy banku z First Rrpublic. Jednak to wątek dotyczący AI był najbardziej obszerny.

W opublikowanym w poniedziałek corocznym liście do akcjonariuszy Dimon wyraził przekonanie, że sztuczna inteligencja będzie miała głęboki wpływ na społeczeństwo, ale przede wszystkim na świat finansów. Jak stwierdził Dimon: Chociaż nie znamy pełnego efektu ani dokładnego tempa, w jakim sztuczna inteligencja zmieni naszą działalność – ani jak wpłynie to na całe społeczeństwo – jesteśmy całkowicie przekonani, że konsekwencje będą niezwykłe.

Dimon ocenił, że wpływ AI będzie prawdopodobnie tak samo rewolucyjny, jak niektóre z najważniejszych wynalazków technologicznych ostatnich kilkuset lat: pomyślmy o prasie drukarskiej, maszynie parowej, elektryczności, informatyce i Internecie.

Zobacz też: Lepiej już było? „Te dni już minęły”. Ekspert wskazuje, dlaczego halving Bitcoina nie będzie taki jak wcześniej

JPMorgan stara się nadążać

Jak się okazuje, Jamie Dimon i kierowany przez niego podmiot już od pewnego czasu bacznie obserwował rozwój AI. Po raz pierwszy wzmianka o AI, w corocznym liście Dimona, pojawiła się już w 2017 r. Jak wiadomo, technologia zyskała rozgłos pod koniec 2022 r. Wówczas prawdziwą sensacją stał się ChatGPT OpenAI.

Co ciekawe JPMorgan zatrudnia obecnie ponad 2000 pracowników zajmujących się sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym. Dodatkowo podmiot zatrudnia analityków danych pracujących nad 400 aplikacjami, w tym do wykrywania oszustw, marketingu i kontroli ryzyka. Bank bada również zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji w inżynierii oprogramowania, obsłudze klienta i sposobach zwiększania produktywności pracowników, powiedział.

Technologia ta może w różny sposób wpłynąć na około 310 000 pracowników banku. Część stanowisk będzie wspierana przez sztuczną inteligencję. Niektórzy będą zmuszeni się przekwalifikować. Innych sztuczna inteligencja zwyczajnie zastąpi.

Może Cię zainteresować:

AIJamie DimonJPMorgansztuczna inteligencja
Komentarze (0)
Dodaj komentarz