Sztuczna inteligencja to wciąż jeden z najgorętszych tematów. Wiele osób uważa, że to przełomowa technologia, która zrewolucjonizuje nasze dotychczasowe życie. O AI wypowiadało się już wielu wpływowych ludzi. Tym razem Jamie Dimon, CEO JPMorgan Chase, w najnowszym liście do akcjonariuszy poświęcił sporo miejsca właśnie sztucznej inteligencji.
Jamie Dimon przekonany o ogromnym wpływie AI
Jamie Dimon, dyrektor generalny i prezes JPMorgan Chase, w najnowszym liście do akcjonariuszy poruszył kilka ważnych wątków. W komunikacie Dimon poruszył m.in. kwestie inflacji, geopolityki, mediów społecznościowych i umowy banku z First Rrpublic. Jednak to wątek dotyczący AI był najbardziej obszerny.
W opublikowanym w poniedziałek corocznym liście do akcjonariuszy Dimon wyraził przekonanie, że sztuczna inteligencja będzie miała głęboki wpływ na społeczeństwo, ale przede wszystkim na świat finansów. Jak stwierdził Dimon: Chociaż nie znamy pełnego efektu ani dokładnego tempa, w jakim sztuczna inteligencja zmieni naszą działalność – ani jak wpłynie to na całe społeczeństwo – jesteśmy całkowicie przekonani, że konsekwencje będą niezwykłe.
Dimon ocenił, że wpływ AI będzie prawdopodobnie tak samo rewolucyjny, jak niektóre z najważniejszych wynalazków technologicznych ostatnich kilkuset lat: pomyślmy o prasie drukarskiej, maszynie parowej, elektryczności, informatyce i Internecie.
JPMorgan stara się nadążać
Jak się okazuje, Jamie Dimon i kierowany przez niego podmiot już od pewnego czasu bacznie obserwował rozwój AI. Po raz pierwszy wzmianka o AI, w corocznym liście Dimona, pojawiła się już w 2017 r. Jak wiadomo, technologia zyskała rozgłos pod koniec 2022 r. Wówczas prawdziwą sensacją stał się ChatGPT OpenAI.
Co ciekawe JPMorgan zatrudnia obecnie ponad 2000 pracowników zajmujących się sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym. Dodatkowo podmiot zatrudnia analityków danych pracujących nad 400 aplikacjami, w tym do wykrywania oszustw, marketingu i kontroli ryzyka. Bank bada również zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji w inżynierii oprogramowania, obsłudze klienta i sposobach zwiększania produktywności pracowników, powiedział.
Technologia ta może w różny sposób wpłynąć na około 310 000 pracowników banku. Część stanowisk będzie wspierana przez sztuczną inteligencję. Niektórzy będą zmuszeni się przekwalifikować. Innych sztuczna inteligencja zwyczajnie zastąpi.
Może Cię zainteresować: