Od swojej premiery 21 lipca, film „Barbie” pobił liczne rekordy, a teraz jest bliski ustanowienia kolejnego. Tracąc zaledwie 48 milionów dolarów do „The Super Mario Bros. Movie”, produkcja w reżyserii Grety Gerwig wydaje się być na najlepszej drodze do zdobycia tytułu najbardziej dochodowego filmu w USA w 2023 roku.
„Barbie” bije rekord za rekordem. Kolejny jest w zasięgu
Tylko w pierwszy weekend, „Barbie” zarobiła oszałamiające 155 milionów dolarów na rynku krajowym. W ubiegłym tygodniu dołączyła do ekskluzywnego klubu filmów z wpływami przekraczającymi miliard dolarów na całym świecie.
Osiągnięcie to, jak poinformował Paul Dergarabedian, starszy analityk w Comscore, dokonało się tylko w przypadku około 50 filmów w historii. Oczywiście uwzględniając inflację. Ostatni tydzień przyniósł naturalne spowolnienie widowni, ale „Barbie” nadal ma się całkiem nieźle. Tylko w miniony weekend zarobiła kolejne 34 milionów dolarów.
Komedia opowiadająca o ikonicznej lalce zarobiła już szacunkowo 525 milionów w kraju i prawie 1,2 miliarda dolarów na całym świecie. Sam piątek przyniósł 10 milionów dolarów, a średnia dzienna od 5 do 11 sierpnia wyniosła ponad 11,3 miliona dolarów.
„Barbie” osiągnęła próg 500 milionów dolarów na rynku krajowym w połowie trzeciego tygodnia. „The Super Mario Bros. Movie” na osiągnięcie tego kamienia milowego potrzebowało ponad pięciu tygodni.
Zobacz również: Donald „kryptowaluty to katastrofa” Trump lokuje pieniądze w Ethereum
Odrodzenie kina na horyzoncie?
Połączona premiera „Barbie” i „Oppenheimera”, zwana „Barbenheimer”, stała się sensacją popkultury, która może ożywić zmagającą się z problemami branżę kinową. Razem filmy te przyniosły czwarty najwyższy dochód branży w historii Ameryki Północnej, osiągając łącznie 302 miliony dolarów. Większość najbardziej dochodowych filmów zwykle zawiera rozbudowane sceny akcji i efekty specjalne, co odróżnia je od „Barbenheimera”.
Dergarabedian stwierdził, że zjawisko „Barbie” i „Barbenheimera” jest tyle bezprecedensowe, co nieprzewidywalne. Podkreślił również, że kampania marketingowa filmu była pierwszym sygnałem, że film stanie się kinowym hitem.
Może Cię również zainteresować: