W środę wieczorem bankomaty należące do Bank of Ireland zostały oblężone przez niezliczone tłumy klientów. Wszystko za sprawą awarii systemu, która pozwoliła wypłacać pieniądze nawet wtedy, gdy fizycznie nie było ich na koncie. Darmowa gotówka przyciągnęła tłumy, ale potencjalni szczęśliwcy nie będą zadowoleni z jej następstw.
Darmowe pieniądze w bankomatach BoI
O co chodzi? Wczesnym popołudniem Bank of Ireland w oficjalnym komunikacie poinformował o problemach z aplikacją mobilną oraz stroną internetową. Wiadomość ta nadeszła po serii skarg od klientów. Jednakże z upływem godzin sytuacja zaczęła się komplikować.
Sprytni klienci odkryli, że mogą wypłacać pieniądze z bankomatów mimo niskiego salda na swoich kontach. Wielu z nich próbowało skorzystać z tej sytuacji, co spowodowało ogromne kolejki przy bankomatach. W niektórych miejscach musiała nawet interweniować policja, rozpraszając tłumy chcące skorzystać na awarii.
Z doniesień wynika, że niektórzy klienci, mimo braku środków na koncie, byli w stanie przelać nawet do 1000 euro na swoje konto w Revolut. Następnie wypłacali te pieniądze z dowolnego bankomatu. Plotki i filmy z ludźmi korzystającymi z tej luki rozprzestrzeniły się błyskawicznie w mediach społecznościowych. Mimo ostrzeżeń, że „darmowe” pieniądze będą musiały zostać zwrócone, wielu klientów beztrosko kontynuowało swoje działania.
Zobacz również: W tym kraju Bitcoin jest jak wybawienie. 1 BTC kosztuje 10 milionów!
Środki (naturalnie) będzie trzeba zwrócić
Mało tego. Na Twitterze krążą filmy prezentujące „szczęśliwców”, którzy prosto spod bankomatu pobiegli do sklepu. Cel? Nowe telewizory zakupione za przywłaszczone przed momentem środki.
Późnym wieczorem Bank of Ireland wydał kolejne oświadczenie przypominające klientom, że wszelkie wypłaty zostaną obciążone ich kontami. Wskazywali też na fakt, że klienci mogą nie być w stanie sprawdzić salda, ale nie powinni dokonywać wypłat, jeśli jest szansa na to, że przekroczą swój limit.
Awaria niespodziewanie sparaliżowała działanie aplikacji mobilnej i serwisu internetowego banku na wiele godzin. Klienci zgłaszali brak dostępu do swoich kont oraz niemożność dokonywania ważnych przelewów.
Bank of Ireland przeprosił za niedogodności i zapewnił, że pracuje nad szybkim rozwiązaniem problemu. Jednakże do późnej nocy nie podano dokładnej godziny, kiedy usługi zostaną przywrócone.
Może Cię zainteresować: