Zakupy w Shopify za pomocą BTC

Shopify wprowadza płatności BTC i umożliwia zakupy za pomocą największej kryptowaluty

Jack Mallers ogłosił na konferencji Bitcoin 2022 w Miami wdrożenie nowej strategi firmy polegającej na umożliwieniu klientom Shopify płatności BTC za dokonane zakupy. Jednocześnie uważa, że Ligthning Network (LN) za lepszy system walutowy od obecnego.

Aplikacja płatnicza Strike z siedzibą w Chicago już zintegrowała się z globalnym gigantem handlu elektronicznego Shopify, dzięki czemu sprzedawcy mogą akceptować płatności Bitcoinem za pośrednictwem Bitcoin Lightning Network.

Lightning Network (LN) to rozwiązanie do skalowania warstwy 2 dla Bitcoina, zaprojektowany w celu ułatwienia szybszych i tańszych transakcji.

Dyrektor generalny Strike, Jack Mallers, ujawnił wdrożenie nowej integracji podczas dzisiejszej konferencji Bitcoin 2022 w Miami. Ten ruch może umożliwić prawie dwóm milionom globalnych sprzedawców Shopify akceptowanie płatności Bitcoin denominowanych w USD. Jednak jedynym partnerem handlowym wymienionym w oficjalnym wydaniu Strike był Warren Lotas, marka streetwearowa z siedzibą w Los Angeles – i ta strona była niedostępna w momencie pisania tego tekstu.

Shopify jest 18 co do wielkości firmą e-commerce na świecie z rocznymi przychodami wynoszącymi około 4,6 miliarda dolarów, według serwisu badań rynku Macrotrends. Jego usługi umożliwiają sprzedawcom założenie sklepu internetowego w 175 różnych krajach.

Na oficjalnym koncie na Twitterze firma stwierdziła, że integracja jest już aktywna i cytuje Mallersa, który skrytykował obecny system płatności, zapoczątkowany w 1949 roku kartą Diners Club:

„Każdy sprzedawca internetowy, który korzysta z Shopify, może nareszcie akceptować płatności z pominięciem pośrednika z 1949 roku. Może odebrać płatność natychmiast i może wreszcie odebrać gotówkę bez opłaty wynoszącej 3%”.

Według Mallersa jedną z głównych zalet korzystania z Bitcoina przez Lightning jest to, że płatności są rozliczane niemal natychmiast, w przeciwieństwie do „spóźnionego, od dwóch do 15 dni rozliczenia”, które wymienił jako wadę istniejących powszechnych metod płatności elektronicznych. Dodał, że błyskawiczne rozliczenia pomagają zarówno konsumentom, jak i handlowcom w wykonaniu prac księgowych i szybszym poznaniu ich dokładnych sald.

Mallers ujawnił również zawiązane partnerstwo Strike z siecią płatności Blackhawk, największym dostawcą punktów sprzedaży na świecie. Firma uzyskuje roczne przychody w wysokości 2,5 miliarda dolarów, a jej strona internetowa podaje, że ma produkty na ponad 400 000 witryn sklepowych w 28 krajach.

Konferencja w Miami i jej bardzo pozytywne reperkusje nie wpłynęła jeszcze na cenę BTC. Największa kryptowaluta według kapitalizacji rynkowej wzrosła zaledwie o 0,54% w ciągu ostatnich 24 godzin, osiągając 43 594 USD.

Może Cię zainteresuje:

BTCShopify
Komentarze (0)
Dodaj komentarz