Gigant kawy Starbucks zamierza wejść na rynek NFT
Starbucks, amerykańska międzynarodowa sieć kawiarni, zamierza do końca roku wejść na rynek non-fungible token (NFT).
Biznesmen-miliarder Howard Schultz, który ponownie dołączył do Starbucks jako tymczasowy dyrektor generalny, ogłosił tę wiadomość na otwartym forum w poniedziałek, twierdząc, że planują to zrobić „przed końcem tego roku kalendarzowego”.
Schultz stwierdził, że są w dobrej sytuacji, aby zacząć przygodę z NFT i chwaląc firmę, powiedział, że:
„Kiedy patrzę na te wszystkie firmy, marki, celebrytów, influencerów, którzy próbują stworzyć cyfrową platformę NFT i biznes z tym związany, nie mogę znaleźć jednej z nich, która już posiada całą skarbnicę aktywów, takie jakie ma Starbucks, od przedmiotów kolekcjonerskich po całe dziedzictwo firmy.”
Dla tych z was, którzy myślą, że to żart, oto dowód wideo.
W poście na blogu Starbucks potwierdził plany NFT, określając, że jest to jeden z planów firmy na ten rok.
Informacja o planach Sturbucksa z NFT pojawia się w momencie, gdy firma stoi przed wieloma wyzwaniami, w tym niezadowoleniem niektórych pracowników, wyższymi cenami z powodu rosnącej inflacji oraz wyzwaniami na kluczowym rynku w Chinach.
Do tej pory przeciętny Europejczyk raczej nie wiedział co to jest NFT, jednak całe rzesze wielbicieli dobrej kawy i sympatyków niepowtarzalnej atmosfery jaką tworzy sieć Sturbucks na całym świecie, będzie mogła na własne oczy zobaczyć co to jest NFT, do czego służy i dowie się dlaczego może pomóc zarówno klientom w smakowaniu wyśmienitej kawy jak i zarządowi osiągać lepsze zyski.
Bardzo dobry ruch Sturbucksa. Obawiam się, że natychmiast pojawią się naśladowcy.
Może Cię zainteresuje: