Anglia wprowadza nowe zasady reklamowania kryptowalut

Brytyjski regulator na rynku reklam wydaje nowe wytyczne dotyczące „czerwonego alertu” w związku z reklamami usług kryptograficznych.

Firmy reklamujące usługi kryptograficzne mają czas do 2 maja, aby upewnić się, że ich reklamy spełniają nowe wytyczne.

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) wydał zawiadomienie o obowiązku zastosowania nowych rygorystycznych zasad dla ponad 50 firm, które reklamowały usługi związane z kryptowalutami, doradzając im sprawdzenie swoich reklam, aby upewnić się, że są zgodne z nowymi wytycznymi.

Urząd ds. Standardów Reklamy powiadomił, że lista 50 firm obejmuje wszystkie firmy, które wcześniej podlegały orzeczeniom ASA. Wśród tych firm są Coinbase (COIN), eToro, Luno i Crypto.com.

„Wprowadzenie „czerwonego alertu” jest dla nas kwestią priorytetową, gdyż ostatnio zakazaliśmy kilku firmom reklam kryptograficznych z powodu wprowadzania konsumentów w błąd co jest naruszeniem zasad współżycia społecznego i odpowiedzialności w biznesie” – powiedział przedstawiciel ASA.

Nowe wytyczne wymagają od reklamodawców jasnego stwierdzenia, że ​​kryptowaluty są nieuregulowane w Wielkiej Brytanii i że „wartość inwestycji jest zmienna i może spaść”.

Ponadto reklamy nie mogą „oznaczać ani sugerować, że decyzje inwestycyjne są bezpieczne, proste, łatwe lub odpowiednie dla każdego” ani „sugerować konieczności zakupu lub prowokować strachu, lub że inwestycje są „niskiego ryzyka”.

Firmy reklamujące usługi kryptograficzne mają czas do 2 maja, aby upewnić się, że ich reklamy spełniają te wytyczne, po czym reklamodawcy, którzy nie spełniają wymagań, zostaną zgłoszeni organowi nadzoru finansowego Financial Conduct Authority (FCA).

W styczniu FCA ogłosiła plany zaostrzenia nadzoru nad reklamami kryptowalut po tym, jak rząd przyznał jej dodatkowe uprawnienia do regulowania tej branży.

Ruch organu nadzoru bez wątpienia konieczny i społecznie pożądany.

W pogoni za nieposkromionym zyskiem wiele firm zbyt często stara się nadużywać niewiedzy szerokiego grona potencjalnych klientów i wmawia im nieprawdopodobne zwroty z inwestycji. Niestety nawet banki często nie potrafią same narzucić sobie odpowiednich standardów zachowań etycznych wobec swoich klientów. Dlatego niestety odgórny „bat” na nieuczciwe firmy spełnia swoją rolę gdy jest z wyprzedzeniem i stanowczo stosowany. Z powodu lobbingu i zmowy rynkowej nie jest to zawsze stosowana praktyka.

Bez wątpienia inwestycje w cyfrowe aktywa okazują się na przestrzeni lat bardzo korzystne i pewnie długo tak pozostanie. Dlatego też warto się przyglądać nowym projektom i mądrze, bez pośpiechu podejmować decyzje o wchodzeniu w daną inwestycje. Wspomaga się w ten sposób branżę, która pchnie świat na nowe wyższe poziomy rozwoju.

Może Cię zainteresuje:

Komentarze (0)
Dodaj komentarz