Facebook blokuje reklamy kryptowalut

Największy portal społecznościowy Facebook zablokował możliwość wyświetlania reklam o charakterze ICO i kryptowalut. Zespół opisuje je jako zagrożenie dla swoich użytkowników, określając waluty cyfrowe oraz ICO jako potencjalne oszustwa.

Facebook, a szczególnie jego dział reklam jest najgorszym miejscem do startu w świat kryptowalut. Codziennie widzimy ogłoszenia typu: „Nowe ICO! Kup tokeny dzisiaj i uzyskaj 15% rabatu!”, „Przyszłość jest u nas! Kup nasze tokeny i zostań milionerem!”. Ciężko w tym wszystkim znaleźć złoty środek, szczególnie po ostatnich doniesieniach o BitConnect.

Tak opisuje swój krok zespół Facebooka:

„Stworzyliśmy nową politykę zakazującą reklam, które promują produkty finansowe i usługi związane z wprowadzaniem klienta w błąd, bądź stosujące zwodnicze praktyki promocyjne, takie jak opcje binarne, ICO, czy kryptowaluty.”

Facebook
https://web.facebook.com/business/news/new-ads-policy-improving-integrity-and-security-of-financial-product-and-services-ads?_rdc=1&_rdr

Wpływ na społeczeństwo

Od zarania dziejów wiemy jaki wpływ na kształtowanie opinii publicznej mają media masowego przekazu, takie jak telewizja, radio czy gazety. Czasy się zmieniają, a technologia idzie ku ucyfrowieniu – reklamy wchodzą w sieć. Młodzi ludzie korzystają z Internetu praktycznie przy każdej czynności, jadąc komunikacją miejską, jędząc obiad przy „streamie” swoich ulubionych gwiazd YouTube, czy nawet idąc na piątkową imprezę. Wszystkie te czynności zmuszają nas do wyświetlania reklam, a jak wiemy – reklamy odgrywają ogromną rolę na postrzeganie rzeczywistości, często bardzo błędnie.

Każdy z nas spotkał się z osobą, która po przeczytaniu jakiejś informacji w Internecie, czy obejrzeniu programu porannego w telewizji, uważała tę informację za jedyną słuszną prawdę i spierała się z nami, pomimo, że nie było to prawdą. Podobnie jest w przypadku ICO czy kryptowalut. Jeśli 100000 użytkowników przeczyta, że każde ICO to scam, to ta „informacja” popłynie dalej – po znajomych, rodzinie. Tak tworzą się pomówienia, co niechlubnie wpłynie na obraz idei całej technologii.

Instagram, Facebook, YouTube i inne kolosalne witryny są idealnym pośrednikiem reklam w erze cyfrowej. Kryptowaluty to ostatnio bardzo gorący temat, niestety stawiane w złym i błędnym świetle. Dlaczego zamiast przeanalizować dogłębnie dany temat jest on od razu zakazywany?

Rob Leathern, dyrektor ds. zarządzania produktem mówi:

„Chcemy, aby ludzie nadal odkrywali i poznawali nowe produkty i usługi za pośrednictwem reklam na Facebooku bez obawy o oszustwa. Istnieje wiele firm, które reklamują opcje binarne, ICO i kryptowaluty, które obecnie nie działają w dobrej wierze.”

Czy Facebook postąpił słusznie? Może lepszym rozwiązaniem byłoby zainwestować w lepszą kontrolę reklam na portalu? Zapraszamy do dyskusji.

Komentarze